lunes, 18 de enero de 2010

Tetris!


No podia no parlar sobre eixe joc que, amb el Super Mario Bros, va marcar la meua infància: el Tetris. I és que, qui no ha passat estones davant de la Game Boy o de l'ordinador, cagant-se en eixe pal que li faltava per a fer el tetris i no li sortia?

La mente brillant que el va inventar va ser Alexei Pajitnov, que el 1985, mentres treballava a l'Acadèmia de Ciències de Moscou va desenvolupar-lo, basant-se en el Pentaminó, un joc d'origen àrab molt popular a la URSS. La llegenda diu que el va desenvolupar en una sola vesprada.

La versió original té set peces, que van caient des de dalt de la pantalla aleatòriament; i l'objectiu és fer el màxim de línies possibles. Per a aconseguir-ho, les peces es poden girar 90, 180 o 270 graus; i quan aconseguies més de 100.000 punts et sortia el cohet.


Un altre tret identificatiu és la cançó de la versió clàssica. Es tracta de Korobéiniki, un poema escrit el 1861, i que ací us la deixem, amb un enllaç per a jugar.




3 comentarios:

  1. me encanta la cancion! aunque es oirla y pensar: quiero jugar al tetris!!! (y ahora no puedo sniff,sniff!)

    ResponderEliminar
  2. Lo mismo digo!! Y encima nos pone el enlace para k juguemos y no estudiemos!! Argg!! Me consuela k komo soy un patan no me puedo viciar, porque me estreso!! Pero pau es un crack!! K lo vi yo!!

    ResponderEliminar
  3. Yo de pequeña no tenía game boy ni ordenador para jugar a él! Me ha llamado la atención más adelante, pero oh, qué gran vicio.
    Yo tampoco quiero estudiar, el tetris mola más!

    ResponderEliminar